Veel gestelde vragen

Hieronder geven wij een overzicht van de meest gestelde vragen. Mocht u vraag er niet tussen staan, kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen (0187-685333) of een berichtje sturen.


Bijzonderheden 2019 | 2020

  • Waarom krijg ik een bouwkorting?

Het park wordt in verschillende fases gebouwd. In september 2019 is de bouw begonnen van de 2e en 3e fase. Tot en met juni 2020 is daarom sprake van een zogenoemde bouwkorting. Deze korting ziet u direct en automatisch terug tijdens het boeken en in uw reserveringsbevestiging.

  • Wanneer zijn er bouwwerkzaamheden?

De werkzaamheden voor de tweede en derde fase zijn aan andere kant van het park (overzijde van grote waterpartij). De bouwactiviteiten kunnen in intensiviteit en periode verschillen. Uiteraard wordt geprobeerd de overlast beperkt te houden. Op feestdagen, in avond- en nachtelijke uren en in het weekend zijn er geen bouwactiviteiten.


Algemene vragen

  • Waar kan ik de plattegrond vinden?

De plattegrond van het vakantiepark is hier te vinden.

  • Is er WiFi op het park?

In elke woning is gratis WiFi voor gasten aanwezig. De inloggegevens zijn in de woningen terug te vinden. 
 

  • Kan ik mijn auto bij de accommodatie parkeren?

Bij de woningen zelf kan niet geparkeerd worden, behalve tijdens het uit- en inladen van bagage (op uw aankomst- en vertrekdag). Gasten kunnen hun auto’s parkeren in de parkeervakken aan de randen van het park (maximaal twee voertuigen per accommodatie) of op de centrale parkeerplaats.

  • Wanneer is de receptie geopend?

De incheckbalie (Westerweg 36) is te vinden op het strandplein van Ouddorp Duin; aan de overkant van het vakantiepark. Klik hier voor de actuele openingstijden. Gasten van Ridderstee Ouddorp Duin kunnen ook terecht bij de receptie van Vakantiepark De Klepperstee (Vrijheidsweg 1). Wij zijn elke dag telefonisch bereikbaar via 0187-685333 en uiteraard 24/7 voor noodgevallen. 

  • Waar kan ik de algemene voorwaarden teruglezen?

Bij een boeking dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Deze - en andere - voorwaarden zijn terug te vinden onder het kopje 'colofon'. 

  • Wanneer mag ik inchecken en wanneer moet ik uitchecken?

Gasten zijn op dag van aankomst vanaf 15:00 uur welkom in hun woning. Op de dag van vertrek dienen zij uiterlijk om 10:00 uur te vertrekken. Bij vertrek uit de woning verzoeken wij u vriendelijk om het huisafval in te leveren bij de milieustraat, het beddengoed af te halen en te verzamelen in één slaapkamer, handdoeken te verzamelen in de badkamer en de vaatwasser, koelkast e.d. leeg achter te laten. 

 

  • Wie zijn jullie?

Ridderstee Ouddorp Duin is onderdeel van Klepperstee BV, een familiebedrijf dat ruim vijftig jaar geleden is opgestart door Ludovic den Hollander. Een team van vaste en seizoensmedewerkers staat dag en nacht klaar voor de gasten op Vakantiepark De Klepperstee, Camping De Magneet, Drive-In Camperpark én Ridderstee Ouddorp Duin. Het recreatiebedrijf is de initiatiefnemer van Strand Resort Ouddorp Duin en het Strandplein Ouddorp Duin.

 

  • Er staat volgens mij iets verkeerds op de website

Oeps, dat is niet de bedoeling. Gebruik het contactformulier om ons hiervan op de hoogte te stellen. 


Accommodaties

  • Mag ik de hond meenemen?

Op het park zijn huisdieren toegestaan, mits aangelijnd. Er zijn op het park (in de eerste fase) een beperkt aantal woningen waar huisdieren zijn toegestaan. Vraag gerust naar de mogelijkheden en beschikbaarheid van deze woningen. 

  • Welke voorzieningen heeft mijn accommodatie?

Op Ridderstee Ouddorp Duin zijn woningen voor 6, 8 of 10 personen in een luxe of extra luxe-uitvoering. De kenmerken en voorzieningen per woning zijn hier terug te vinden.  

  • Kan ik een extra kinderstoel of kinderbedje bijboeken?

Tijdens het boeken van de woning is een zogenoemde bijboek-stap opgenomen voor kinderbed of een extra kinderstoel. (NB: in elke woning is standaard één kinderstoel aanwezig). Dit kan ook later worden gedaan in Mijn Ridderstee. Bij huur van kinderbed is exclusief kinderbedlinnen. 

  • Hoe kan ik een specifieke woning boeken?

Ja, tijdens het boeken van een woning op Ridderstee Ouddorp Duin wordt deze mogelijkheid automatisch aangeboden. Voor een voorkeursboeking is een toelage van toepassing. 

  • Er mist iets in mijn accommodatie of er is iets stuk gegaan.

Maak hiervan, tijdens kantoortijden, zo snel mogelijk een melding bij de receptie. Voor (grote) storingen zijn wij 24 uur bereikbaar.

  • Wanneer krijg ik extra informatie over aankomst etc.?

Enkele dagen voor aankomst ontvangt u via email de laatste informatie over uw verblijf op Ridderstee Ouddorp Duin. Natuurlijk kunt u ook altijd bellen of mailen, mocht u nog vragen hebben over uw boeking en/of verblijf op het park.

 

Faciliteiten

  • Welke faciliteiten zijn op het park te vinden?

Ridderstee Ouddorp Duin is een speels terrein waar gasten, jong en oud, de vrijheid hebben om te spelen in en te genieten van de natuur. Het park zelf heeft geen aparte voorzieningen. Wij verwijzen onze gasten graag naar het strandplein Ouddorp Duin (600 meter) met een restaurant, supermarkt, winkels, theater, binnenspeeltuin, fietsverhuur, surfshop en een speelduin. Via een eigen ingang (vanaf de zomer van 2020) hebben gasten van Ridderstee Ouddorp Duin ook toegang tot Vakantiepark De Klepperstee. Dit vakantiepark beschikt over een bistro, binnen(speel)tuin en natuuurlijk zwemvijver. Zowel op Ouddorp Duin als bij De Klepperstee zijn uw (klein)kinderen welkom bij het gezamenlijke recreatieprogramma. 

  •  Mag ik zwemmen in de vijvers op het park?

In het park zijn diverse waterpartijen. Hoewel de verleiding soms groot kan zijn, is zwemmen, varen of vissen in deze waterpartijen niet toegestaan. Let op: deze waterpartijen zijn niet omheind. 

  • Waar kan ik mijn boodschappen doen?

Op strandplein Ouddorp Duin is een Spar Enjoy Supermarkt te vinden met een uitgebreid assortiment. De supermarkt is zeven dagen per week geopend. Het is ook mogelijk om online boodschappen te bestellen en af te halen.  
 

  • Kan ik bij jullie ook fietsen huren?

Op strandplein Ouddorp Duin is RentTourBuy te vinden. Via de website is het complete assortiment te bekijken en te reserveren.


Boekingen

  • Hoe maak ik een reservering?

Via de reserveringsmodule kunt u de beschikbaarheid + prijs van een woning bekijken. Na het invullen van uw persoonlijke gegevens kunt u een reservering maken en de gewenste (aan)betaling doen. Voor het maken van een reservering dient de hoofdboeker 21 jaar of ouder te zijn (geen groepen of jongeren). Het minimale verblijf op Ridderstee Ouddorp Duin is drie nachten. Wij werken een groot deel van het jaar met flexibele aankomst- en vertrekdagen. 

  • Hoe werkt Mijn Ridderstee?

Na het maken van een reservering krijgt u (via mail) inloggegevens voor Mijn Ridderstee. In deze beveiligde omgeving kunt u gegevens wijzigen, een bijboeking doen of een (termijn)betaling verrichten. Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. 

  • Hoe werkt de kalender bij het boeken? 

De data in het zwart zijn beschikbaar; afhankelijk van de geselecteerde periode ziet u een prijsopgaaf (exclusief toeristenbelasting). De rode data betekent dat deze dag en/of periode is volgeboekt. Bij data in het grijs is er sprake van een zogenoemde blokkade. Op zo'n dag is geen aankomst en/of vertrek mogelijk bijvoorbeeld door een arrangement. 

 

  • Wat zijn de betalingstermijnen?

Bij iedere boeking dient een aanbetaling te worden gedaan van 30 procent. Uiterlijk 8 weken voor aankomstdatum, dient 100 procent van de boeking voldaan te zijn. Bij een boeking binnen 8 weken voor aankomst dient direct 100 procent van de boeking voldaan te zijn. Bij annulering tot 8 weken voor aankomst geldt een aanbetaling van 30 procent. Binnen 8 weken is men het volledige bedrag van de huur verschuldigd, ondanks annulering.

  • Moet ik voor mijn baby bijbetalen?

Kinderen tot en met 2 jaar zijn gratis. Er is geen apart of gereduceerd tarief voor kinderen boven 2 jaar.   

  • Krijg ik een bevestiging van reservering of een betaling?

Na een reservering ontvangt u – in bijna gevallen – direct een bevestiging van uw reservering via mail. Ook van uw betalingen (en eventuele herinneringen) krijgt u een bericht via email. Uw reservering- en betaalgeschiedenis is ook terug te vinden in Mijn Ridderstee.

  • Zijn er ‘verborgen’ kosten? En wat zijn de extra kosten? 

Voor een woning geldt een vaste prijs per accommodatie, onafhankelijk van het aantal personen. Wij hebben geen reserveringskosten en/of andere ‘verborgen’ kosten. De prijs is - zichtbaar tijdens het boeken - opgebouwd uit verblijfskosten en de zng. inclusiefkosten voor eindschoonmaak, opgemaakte bedden, bedlinnen en handdoekenpakket. Bovenop deze prijs - eveneens zichtbaar - komt de toeristenbelasting (0,96 cent per persoon, per nacht / geldt niet voor inwoners van de gemeente Goeree-Overflakkee) en eventuele toelages voor huisdieren of bijboekproducten. 

 

Bij een noodgeval

 

  •  Bel 112 en breng ons op de hoogte!

Is er sprake van een levensbedreigende situatie, bel dan altijd direct 112 en noem de locatie Ridderstee. Daarnaast vragen wij altijd contact met ons op te nemen, tijdens openingstijden van de receptie of in de avond/nachturen het noodnummer van de Technische Dienst ( (06-50637684). Alle medewerkers hebben een opleiding  BHV gevolgd en wij zullen altijd ter plaatse komen om u of uw medegasten eerste hulp te verlenen en de hulpdiensten naar de woning te begeleiden.